Ugrás a tartalomhoz Lépj a menübe
 


Csónakos Pergető Világbajnokság 2018. - Anglia, Rutland Water

11. Csónakos Pergető Világbajnokság
HAJRÁ MAGYAROK!!! 
img_20181013_083628.jpg

11. Csónakos Pergető Világbajnokság
Anglia, East Midlands, Rutland Water
2018.10.13-14.
Indulás


A magyar válogatott tavalyi világbajnoksághoz hasonlóan Angliába is autóval és repülővel utazott. A földi különítmény a MOHOSZ VW Transporter kisbuszával vágott neki hétfőn este a bepakolás után az igen csak hosszú útnak. A Deák Feri, Hipszki Robi és Szarka Kovács Tomi és Brogyai Peti párosok az angliai edzés után második alkalommal teszik meg ezt az utat. Az edzéstapasztalatok alapján bekerültek a szükséges kellékek, az orrmotorokhoz elkészültek a konzolok és mindenféle „hasznos holmival” tele lett a kisbusz.
Az égi különítmény reggel hat órakor találkozott Ferihegyen és Kozári Mikós OVHB elnökkel kiegészülve felszálltunk  a menetidő szerint 08.05-kor induló Budapest- London, Luton repülőjáratra.
Landolás után irány az autókölcsönző, beszálltunk a bérelt kisbuszba. Közel 100 km-es autóút után megérkeztünk a Rutland Water közelében található szállásunkra Barnsdale Lodge-ba. A földi csapat közben kompon utazott Anglia felé.
Bejelentkeztünk a szállásra, felvettük a kulcsokat és mivel volt még időnk ismerkedtünk a környékkel, megkerestük a versenyközpontot, körbeautóztuk a tavat. Aztán megérkezett a földi járat, felszerelésekkel, botokkal, csomagokkal teli kisbusszal. Kezdődött a kipakolás, a tervezgetés, hiszen VB-re jöttünk! Holnap reggel irány a központ, beregisztrálunk és folytatódik a felkészülés…

11. Csónakos Pergető Világbajnokság
Anglia, East Midlands, Rutland Water
2018.10.13-14.
1. nap


Első ébredésünk Angliában. Megpróbáltuk kipihenni az utazás fáradalmait és küzdöttünk a „borzalmas időeltolódással”… Megreggeliztünk a lodge éttermében, aztán irányba vettük a versenyközpontot, beregisztráltuk a magyar csapatot, megkaptuk a szokásos programot, majd megvizitáltuk a csónakokat. Ezen a versenyen mind a 16 ország csapatai ugyanolyan és ugyanúgy felszerelt csónakból horgásznak. Ennek kettő oka van: kiegyenlítettek a vizi közlekedési lehetőségek –ez kevésbé érdekli az angolokat-, a fontosabb tényező, hogy a más országokból behozott csónakok befertőzhetik a vizet. Pont ezért: saját merítő, kötél, szák sem használható, hiszen a szövésekben bármilyen kórokozó megbújhat.
A csónakok közt a tiszta átlátszó vízben, olyan mennyiségű bodorka és vörösszárnyú úszkált az 5-től kb. 50 dekás méretig, hogy az horgászszemnek igazi csoda! A halrajban szabad szemmel is jól láthatóak voltak -a verseny egyik célhalai-, a sügerek. A móló egyik sarkánál egy jó 35 centiméteres példány is lustálkodott, horgászszíveket dobogtatóan…
Még sok feladatunk volt mára, a fiúknak szerelni kellett a pecákon és az orrmotort tartó borításokat is fel kellett próbálni a csónakokra. A társaság másik fele, bevásárolni indult. A mai viszonylag nyugodt napunk, hiszen holnap reggel már első edzésnap, utána kapitányi értekezlet, majd ünnepélyes megnyitó vár ránk. Így nem élvezhetjük a kényelmes szállodát, hanem mindenki próbálja a legjobb tudása szerint végezni a rá háruló feladatot. Tehát, holnaptól első a horgászat és a verseny, a kényelem, az étterem és minden más háttérbe szorul.
Ebédnél összeültünk újra és természetesen, mint ilyenkor szokás, ment a tervezgetés. És persze az sem számít, hogy a 17 órakor kezdődő kapitányi értekezlet fogja meghatározni a további napjainkat.
A meeting után kiokosodva az edzésnap minden feladatával, szakmai kérdésekkel, bércsónakokról szerzett tudással visszatértünk a szállásra, majd szorgalmasan írjuk ezt a beszámolót (Csabi finom lesz a vacsora, már tudjuk mind!), majd lepihenünk , hiszen holnap reggel már fél hat környékén kezdetét veszi a VB!!!


11. Csónakos Pergető Világbajnokság
Anglia, East Midlands, Rutland Water
2018.10.13-14.
Első edzésnap


Csütörtök reggel fél hétkor már útra készek az autók. Hét órakor reggeli és irány a központi kikötő. A két csapatnak fix csónakja van, az edzésnapokra és a versenyre is. A tartaléknak pedig jön a jól ismert székfoglalós játék, találni kell egy jónak tűnő szabad csónakot. Ilyen feltételek mellett természetesen a Ruff - Schlotthauer páros volt az első a mólón, csónakfoglalás céljával. Találtak egy nekik tetszőt és mindhárom csapat megkezdte a bemálházást. Ez szó szerint értendő, mivel az angolok nem engedtek leparkolni a móló közelében, ezért a parkolási sikerektől függően 150-200 méterről cipeltük be a horgászfelszerelést, az akkumulátorokat, a motorokat, meg amire szükség volt. Ugyanezt az edzés végeztével is meg kell tennünk, mivel nincs csónakőrzés és a kikötő puritánsága miatt a csónakok vidáman csapkolódnak egymáshoz, ezért a rendezők kérték az edzés végén a kipakolást.
9 órakor 16 ország válogatottjai kihajóztak a kikötőből. Mindenki vitte magával a jól kidolgozott verseny stratégiáját. Ezen a versenyen nem csak a jó horgászat dönti el a helyezést, nagy szerepe van egy jól kidolgozott versenytervnek és itt fontos, hogy a csapatok jól tudjanak együtt dolgozni.
Az edzésen már itt volt két páros a Deák - Hipszki és Brogyay – Szarka-Kovács a mai napon megpróbálják a már felderített részeket átnézni, hogy van-e rajta hal, működnek-e az edzésen megtalált csalik? A Ruff – Schlotthauer párosnak feladata pedig az edzésen meg nem horgászott részek felderítése. Ez az első napi taktikánk. A holnapi edzésnapot a mai eredmények, tapasztalatok,  –és ahogy az időjárás előrejelzést nézzük-, a szél fogja meghatározni.
A kikötő kiüresedésével kezdődött az az utálatos időszak, amikor tehetetlenül és reménykedve várjuk vissza a csapatokat. A terep nyitottsága miatt talán működni fognak most a walkie-talkie-k és így menet közben talán tudunk információkat cserélni. A kényszerpihenős idő miatt „felderítettük” a Rutland Water partján álló Normanton templomot. A templom alapjai az 1400-as évekből származnak, az 1700-as évek végén építették újjá a jelenlegi formájában. A tározó létrehozásakor komoly problémát jelentett a templom megmentése, de a lakossági tiltakozás miatt az építők kénytelenek voltak ezt megoldani. A víztározó maximális vízállásakor az épület szinte lebegni látszik a víz színén. Múzeumként és házasságkötő termeként működik napjainkban.
16 órakor kikötöttek a csapatok. A vízen töltött órák, a kezdődő időjárás változás és a közel 50 csónak jelenlétét nem egyszerű ilyenkor megoldani. Aki horgászik, el tudja képzelni, hogy milyen mikor titokban kell eredményesnek lenni. Ez a világbajnokság: itt most mindenre figyelni kell! Mivel tudjuk, a versenyző országok versenyszámait, csak egy egyszerű dolog: a román csapat kettő héttel többet edzett, mint a magyar, mégis a 12-es számú csónakjuk, szinte egész nap tapadt az egyik magyar csónakra. Ez egy példa arra nézve, hogy milyen kicsi dolgokon múlhat az eredményesség és ezért nagyon körültekintően kell csinálnunk mindent.
A kimálházás egyszerűbb eset volt, mert az angol rendezőség az edzés végére teljes létszámban eltűnt! A francia csapat nemes egyszerűséggel kinyitotta a sorompót és így mindenki leállt a vízpartra és a rámolási út, idő lerövidült. Nem hiába töltötték a francia ősök a barikádokon a harcosabb napjaikat…
Rövid volt az esti készülődés, mert 18 órakor kapitányi meeting volt, majd 18.30-kor kezdődött a nyitó ceremónia. Ez az új helyszín 20 percre a tározótól egy gyönyörű, angol golf klub előadótermében zajlott. Az elhangzott köszöntő beszéd után elkészültek a hivatalos csapat fotók ezt követte egy állófogadás, amin megvacsoráztunk, közben elkészült a másnapi edzésterv is. Majd visszatértünk a szállóba, a lemerült akkumulátorok a töltőkre kerültek, a lemerült magyarok pedig ágyba.


11. Csónakos Pergető Világbajnokság
Anglia, East Midlands, Rutland Water
2018.10.13-14.
Második edzésnap


A pénteki edzésnap reggeli időrendje megegyezik a csütörtökiével, szinte percre pontosan. Mivel a szállónknál közel 40 km/órás szél becsületesen lobogtatta a szélzsákot, ezért nem teljes nyugalommal érkeztünk a kikötőbe. Vajon lesz-e edzés, kimehetnek-e a csónakok a vízre, vagy teljesen elmarad? Az előttünk érkező csapatok már málházták be a csónakjaikat, így mi is ezt tettük.
9 óra előtt egy nagyon rövid, rögtönzött kapitányi meetingen meghatározták a mai edzésnapi lehetőségeket. A szél, igaz hogy átlépi a megengedett erősséget, de az iránya miatt veszély nélkül hajózható a tározó. Délig nem várható változás, a délutáni órákra ígéri az előrejelzés az esetleges szél iránymódosulást. Ha ez bekövetkezik, akkor a vízen lévő csapatok többszörös figyelmeztetést kapnak és egy nagy motorral rendelkező biztonsági hajó kimegy a vízre, hogy segítse a kikötőbe való visszatérést. A 40 km/órás alap szél, plusz a 60 km/órás belökések és a veszélyes irány, olyan szintű hullámzást és áramlást hozhat létre a tározón, hogy a versenyzők csónakjain lévő kis teljesítményű motorral nem lehet visszatérni a kikötőbe. Az ilyen rossz helyzetben lévő csónakokhoz szükséges a nagy motorral ellátott biztonsági hajó, hogy szükség esetén be tudja vontatni őket a kikötőbe.
A szélirányváltás meg is történt délután 3 órakor, így a második edzésnap a tározó veszélyesebb helyén kicsit korábban fejeződött be, a szélárnyékosabb oldalon maradhattak a csónakok - viszont őket is figyelmeztették a változásra.
A Brogyay – Szarka-Kovács páros úszta meg legkevesebb bekapott vízzel, a Hipszki – Deák –Bosánszky trió elég komoly fürdésen esett át, a Schlotthauer – Ruff páros szintén becsületesen kapta a „rutlandi keresztvizet”. Kipakolás következett, majd visszaút a szállásunkra, ez szinte már rutinszerű. Bosy átöltözött, levetette a vizes alsóruházatot és irány vissza gyorsan a kikötőbe a kapitányi meetingre, ahol a szombati, első versenynap rendje konkretizálódik. Az egyforma csónakok miatt ez leegyszerűsödik, hiszen ugyanazok a csónakok lesznek a versenycsónakok, amelyek az edzésnapokon voltak. Az indulási sorrend is egyszerű, öt perces időközönként indul a mezőny első és második fele (A és B csoport). Kisorsolásra kerültek a bírók (stewartok), és tulajdonképpen a második versenynap csak az indulási sorrendben fog változni.
A meeting után ismét visszaautóztunk a szállásra, ahol az a „kellemes” meglepetés fogadott, hogy nem kapunk vacsorát, mert foglalt az étterem. Mi is hibát követtünk el, hiszen reggeli sietségben nem adtuk le a vacsorarendelést. Gondoltuk, hogy szállóvendégként prioritást élvezünk, de ez Angliában nem így van, most tehát „éhezünk”…!  De élelmes a magyar nép, így S.O.S. pizzafutár keresésbe kezdtünk és sikerült egyet találni, aki utolsó rendelésként fogadta kérésünket. Az étteremből kiszorulván a gyönyörű angol udvarban, a kerti bútorokon megvacsoráztunk a viharos szélben, majd a társalgóban leültünk átbeszélni a két nap tapasztalatait és a holnapi versenytervet elkészíteni. A megbeszélés után persze csak a biztonság érdekében kell kötni még egy-két előkét, ellenőrizni kell a botokat, hogy jól állnak-e a sarokban, biztosan minden csalin jó a horog és hogy a többi felszerelés is rendben van-e? Reméljük a versenyzők megálmodják a holnap megfogandó halak búvóhelyeit.


11. Csónakos Pergető Világbajnokság
Anglia, East Midlands, Rutland Water
2018.10.13-14.
Első versenynap
Délelőtt


Szombat reggel az ébredés és készülődés már a szokásos. A reggelinél változás történt: az eddig megszokott felszolgálós reggelink a mai nap felváltotta egy „svédasztalos”. Ez a svédasztal inkább növénytermesztési-mezőgazdasági termékekben mutatkozott meg. Öt fajta müzli, különböző gyümölcsök, dzsemek, befőttek, gyümölcslevek alkották a fő választékot, aztán zsörtölődésünk eredményeképpen megjelent némi-nemű állattenyésztési termék is, kétfajta felvágott, sajt és vaj formájában, majd háromfajta péksüteménnyel próbálták édesgetni, az amúgy feszült hangulatunkat. Külön kikönyörögtünk még némi kávét és teát és a szokásos magyaros mennyiségű toast kenyér adagunkat. Még jó, hogy az induló csapatoknál a versenydrukk étvágycsökkentő hatással működik. A félig sikerült reggeli után irány a kikötő, ma már le tudunk állni a kisbuszokkal a vízpartra rámolni. A mozdulatok a megszokottak, csak úgy minden tele feszültséggel.
Megérkeztek a kisorsolt stewart-ok összeismerkedtek a versenyzőkkel. Aztán eljött a várt pillanat. Az „A” csoport 16 csónakja kiállt a kikötő bejárata elé és 9 órakor elrajtoltak. Következett a „B” csoport 16-os csoportja és öt perc elmúltával ők is megkapták a rajtjelet.
Péter és Tomi alkotta „A” csapat a közeli vermelő helyen próbál először halat fogni. Robi és Feri pedig a tározó másik felében fenéken húzódó gázcső mellől próbálnak majd zsákmányt ejteni. Most már, hogy megy a verseny, elárulhatjuk, hogy mind a három csapatunk jól fogott halat az edzésnapokon, sőt az induló két csapatnak olyan jól sikerült az edzés, hogy én akár versenynapi eredménynek is elfogadnám.
Most pár perccel 12 óra után Peti és Tomi csatlakozott a Robi – Feri pároshoz a gázcső környékére, mert a vermelő helyen 2 db mérhető sügeret találtak. A másik páros viszont fogott 3 db jó süllőt. Az időjárási front, ami a szélbetöréssel jár, plusz a két versenynapon kint lévő ötven csónak természetesen leredukálta a halak kapókedvét. A verseny felénél így állunk. Ami bíztató, hogy Bosy egy nagy Spectiv-vel nézi a mezőnyt a félszigetről, próbál segíteni a magyar csapatoknak és további jó hír, hogy a többi ország versenyzőinél sem látott sűrű fogásokat.


11. Csónakos Pergető Világbajnokság
Anglia, East Midlands, Rutland Water
2018.10.13-14.
Első versenynap
Délután


A hátralévő órák időjárás szintjén nem változtak –sőt!-, a szélbelökések még erősebbek lettek. Olyannyira, hogy a Spectiv-et döntötte állványostúl, okozva egy kis javítandó hibát rajta. A többi csónakhoz képest az „A” csapatunk fogásai reménykeltőek voltak. A „B” csapat fogásai pedig egy középmezőnyt sejtettek, de majd minden a végén az értékelésnél fog kiderülni. Ugyanis, a nagy víz és a sziget földrajza miatt, szinte a csapatoknak a felét sem lehet még a nagy teljesítményű távcsővel sem látni.
Négy órakor már vártuk az „A” csapatot. Figyelniük kell a pontos beérkezésre, hiszen negyed órán belüli késés két helyezési szám büntetést jelent, negyed órán kívüli késés „jutalma” az utolsó hely. A bírák ezt szigorúan is vették, minden hajót regisztráltak a kikötő bejáratánál. A Brogyay – Szarka-Kovács páros 5 darab hallal fejezte be az első napot, aztán 10 perc múlva beérkező Deák – Hipszki páros 10 darab érvényest fogást hajtott végre. Meglátjuk az értékelésnél, hogy ez mire lesz elég!
Az értékelést és a kapitányi meetinget megelőzte egy óvás, így Kozári Miklós is aktívan részt vehetett a zsűri munkájában. Majd végre jött, amit minden csapat várt, az eligazítás után: a napi eredmények.
Írországgal ellentétben itt úgy látszik, hogy a sügér komolyan labdába tud rúgni. A litvánok 59 darab 25 cm fölötti sügere vezeti a mezőnyt. Az észtek olyan jól szerepelnek, mint az elmúlt három vb-n még soha. Nagyon megtalálták a csukát, 12 darabot fogtak belőle és a legnagyobb csukájuk méter fölötti volt. A csehek sügerezéssel beértek a harmadik helyre. A lettek „B” csapatának egyéni első helyezettje elég volt a negyedik helyhez. A franciák szintén sügérrel állnak az ötödik helyen, az írek vegyesen sügérrel és csukával a hatodik helyen. A lengyeleknél szintén a „B” csapat jó sügerezésének köszönhetően a hetedik helyre jutottak és ezután következünk mi. Meglepő volt a sügerek ilyen méretű főszereplése. Edzésen lévő csapatok nem találkoztak ennyire számottevő sügér csapatokkal.
Holnapra megváltozik az időjárás, a szél 10 és 20 km/ órás előrejelzéssel várható, lesz eső és emelkedik a légnyomás. Teljesen más időjárási körülményekben kell a csapatoknak horgászni. Bízzunk benne, hogy sikerülni fog!
( A részleges eredmények a FipsED és a MOHOSZ honlapján olvashatóak. )
 

11. Csónakos Pergető Világbajnokság
Anglia, East Midlands, Rutland Water
2018.10.13-14.
Második versenynap


A reggeli készülődés már a szokásos ritmusban zajlik. Az időjárásunk az előrejelzésnek megfelelően elromlott. A szél lecsendesedett, az eső viszont alaposan rákezdett. És, esni is fog különböző intenzitással egész nap. A kikötőben már a bepakolás alatt sikerült szépen eláznunk. A mai forduló igazán próbára fogja tenni a versenyzőket. A tegnapi nappal ellentétben fordított a sorrend. A „B” párosok (Deák – Hipszki csapat) indul először, majd a mezőny második felével 5 perccel később startolnak az „A” párosok ( Brogyay – Szarka-Kovács csapat). 
Ahogy kihajóztak a második párosok csónakjai és megkezdődött a második versenynap a csapatoknak, mi a parton maradottak két csoportra oszlottunk. Bosy és Rufi próbálnak a partról információkat kifigyelni és azt megsúgni a csapatainknak. Mi meg visszatértünk a szállásunkra előkészíteni az esti gála ajándékcsomagjait, rendezni a szállásunkat, étkezésünket és készülődünk már a holnapi hajnali indulásra. Közben elkészülnek a képes-írásos-mozgóképes beszámolók is. Természetesen izgulunk és szurkolunk a vízen lévőknek, hogy jól sikerüljön a mai szereplésük. Nemsokára indulhatunk a kikötőbe, várjuk a csónakok kiérkezését, segítünk kipakolni nekik és várjuk az eredményeket. Utána ismét visszautazunk a szállásra, hogy rendezzük az elázott sorainkat és indulhatunk az esti záró ceremóniára, ahol az ünnepélyes díjátadás is megtörténik.
A csapat nevében köszönjük a sok bíztatást, szurkolást, jó kívánságokat! Már csak pár óra és mindenre fény derül!
Hajrá magyarok!!!
 

 

Fotóalbum:
http://www.halfogok.hu/fenykepek/2018.10.-08-10.14.-pergeto-vb--rutland-water--anglia/

 
 



Képgaléria


halfogók


Levelezőlista




Statisztika

Online: 9
Összes: 422353
Hónap: 13461
Nap: 668