Ugrás a tartalomhoz Lépj a menübe

2016.06.04-05. - V. Triatlon, Dunakiliti

V. Triatlon -Szigetköz 2016. Június 4-5.

Idén ötödször kezdtünk bele a Triatlon versenysorozatba. A helyszín Dunakiliti, már másodjára ad otthont a fordulónak. A bázisunk ismét a Vadvíz Kempingben volt: köszönet Bélának, Áginak és Meszlényi Józsinak -aki a helyszínt leszervezte.
A verseny előtt ahány időjárási előrejelzést néztünk, annyiféle lehetőséget mutatott. Számíthattunk napsütésre, esőre -különféle mennyiségben és időpontban. Ennek ellenére, csak vasárnap a verseny befejezésekor kaptunk egy fél órás esőzést. A Duna vízállása magasabb volt, mint tavaly és a korábbi csapadék miatt áradt, színe megközelítette a tejeskávéét. Valószínű, hogy e miatt lépett vissza több csapat is az indulástól, de ez még nem volt minden!  Az időjárás mellett az utazásban is történtek problémák. Az M0-on utazva a Némethi Tominak menet közben (!) összetörték a csónakmotorját, így ő a csapattársával együtt kölcsön csónakkal és csónakmotorral versenyzett. De az én kedves versenytársam, Öcsi bácsi is, Székesfehérvár magasságában jött rá, hogy az M7-es helyett az M1-en kellene autóznia. Ám a szponzorunk is otthon felejtett minden Dragon feliratos molinót, terítőt. Rudi barátunk akkumlátorján elszakadt a zsinór, miközben beszállt a csónakba. Megpróbálta lábbal tompítani az esést, eredmény: egy megfeketedett lábujj és egy lyuk a Rudi-Rolls orrborításán. Váradi Gyuriék pedig hárman indultak sorozaton -a harmadik a verseny ördöge volt-, aki elintézte a technikát. Gyuriék az első forduló után kénytelenek voltak feladni a versenyt. Jómagam meg, miután a későn jelentkezőknek három napon keresztül folyamatosan pótlólag utánrendelést adtam le az étkezésre, a verseny kezdetekor mehettem az Ágihoz a nem jövő csapatok fejadagját lemondani...
A kalandos kezdetet követően a péntek délután már kellemesebben és nyugodtabban zajlott. Béla bevitt bennünket egy kis üzemlátogatásra a Bős-Nagymaros projekt maradványára. Tavaly éppen csak a duzzasztóról fotózhattunk, idén már Béla kalauzolásával bejutottunk az üzemi területre is. Voltunk a gátat alkotó zsilipkapuk alatt és felett. Láttuk a vezérlőtermeket és berendezéseket, majd megnéztük újra a fenékküszöböt most, ennél a nagy vízállásnál.
Szombaton reggeli előtt rövid eligazítás történt, majd reggeli után elstartolt a verseny. Nem voltak nagyon jó előjeleink halfogást tekintve, hiszen ilyen áradásban és feltételek mellett a helyi horgászok ki sem mennek a vízre.
A taktika nagyon egyszerű volt: meg kellett keresni a Szigetköz belső tavait, holtágait ahol a víz tiszta maradt és ott meg kellett próbálni halat fogni. Ez nem volt könnyű feladat, de a verseny, az verseny! Az étkezésekkel megszakított fordulók menetrend szerint követték egymást. Az előjelek ellenére a halak száma egyre gyarapodott. A vasárnap reggeli eredményhirdetésnél az összes fogott halak száma 110 db lett.
Vasárnap reggeli utáni eredményhirdetéskor a nyertesek átvették a díjakat, a kevésbé nyertesek a vigasz díjakat Sport szelet képében. A visszajelzésekből az derült ki, hogy egy kellemes, jó hangulatú versenyt hoztunk össze az I. fordulón.
Találkozunk a II. fordulón Kalocsán, kiírás napokon belül és nézzétek meg a versenyt képekben, időrendben a képgalériában!