Pergető Világbajnokság 2014. - Franciaország, beszámoló
Csónakos Pergető Világbajnokság 2014. október 4-5.
Franciaország, Aix Les Bains
2014. szeptember 30-án hajnalban indult útnak a Magyar Pergető Válogatott a franciaországi helyszínre. A csapatból egyesületünket idén is képviseli Péli Zoltán!
Zolitól ígéretet kaptunk, hogy amint ideje engedi saját élményeiből merítve beszámolókat ír, melyet honlapunkon közlünk.
ZOLI! Mielőbb várjuk a híreket!!!
HAJRÁ!!!
Zoli ígéretéhez hűen alaposan ellátott bennünket a beszámolókkal, olvassátok!
CSÓNAKOS PERGETŐ VILÁGBAJOKSÁG
FRANCIAORSZÁG, AIX LES BAINS
2014. OKTÓBER 4-5.
VB indulás 2014. szeptember 30.
Sziasztok!
Na akkor...........
Tehát elindultunk a Franciaországi Pergető világbajnokságra.
A csapat
Versenyzők:
- Pocsai Laci
- Pocsai Krisztián
- Takács Laci
- Fürtös Atti
- Szegedi Gyuri
- Péli Zoli
Csapatkapitány:
-Pankotai Gili
Tolmács:
- Forgó Bandi
Fotós:
- Németh Balázs
Az úton rendkívüli esemény nem történt, az útfelbontások miatt kicsit lassabban haladtunk a tervezettnél, összesen 18 óra alatt megtettük az 1500 kilométeres távot. Jó hangulatban telt az út.
A megérkezés kicsit későire sikeredett, de azért még egy welcome sör belefért. Aznap senkit nem kellett álomba ringatni.
Ma, szerda reggel (október 1.) meglátogattuk a helyi bevásárló központot, némi elemózsiát ragadtunk magunkhoz.
Az első edzés nap 2014. október 2.
Kicsit korán kellett kelni, de indulni kellett a csónakokat átvenni. Nagyon jól felszerelt csónakokat béreltünk, bár hárman eléggé szűken fértünk el benne. Ehhez hozzá tartozik, hogy rengeteg felszerelést vittünk be magunkkal.
A csapatot két részre osztottuk. Füri, Taki, Gyuri mentek az egyik csónakkal, Laci, Krisztián és én a másikkal. A pályát is két részre osztottuk, a „bázistól” felfelé vallatták Gyuriék, lefelé pedig mi.
A pálya jellegzetessége a szokatlanul nagy mélység. Többször lehet tapasztalni, hogy a parttól 15-20 méterre már nem ritka a 20 méteres vízmélység, de 100 méter feletti mélységeket is találtunk.
Szerencsére kaptunk Stingel Józsitól kölcsön rádiókat, így folyamatos a kapcsolattartás a két csónak és a part között, ami nagyon nagy segítség.
Meg kell említeni a csónakokon lévő elektromos motor, ami egyszer ellátja az elektromos motor szerepet, de egyben rögzíti is a csónakot, vagyis inkább egy helyben tartja GPS adóvevő segítségével. Nagyon hamar meg lehet szokni az előnyeit, de nekünk fél távnál sajnos lemerült és onnan már nem tudtuk rögzíteni a csónakot. Az erősödő szélben a benzines motorral kellett korrigálni.
Alapvetően igyekeztünk a ránk bízott területet átfésülni, azonban olyan nagy terület, hogy ez teljes egészében nem sikerült, mert adott időre kellett visszaérkezni a bázisra és figyelembe kell venni, hogy a kis motorokkal ez több időt vesz igénybe.
Jellemzően nagy ólomfejekkel, 20-30 grammos jigekkel és cseburaskával dobálunk, 10 és 22 cm közötti plasztik csalikkal. A horgokat le szilkoncsöveztük, mert így talán lesz esély a verseny idején is megfogni a halakat. Vannak frekventált helyek, ahol több kapást is sikerült kicsikarni, de sok helyen nem találtunk halat.
Az első nap eredménye alapján megállapodtunk, hogy szigorúan a csuka lesz a célhal.
Az kora esti órára tették a megnyitót a mai napon, ahol mind a 16 ország megjelent. Az elmúlt évekhez képest ez rekordszámú nevezésnek számít.
A megnyitóról megérkezvén még tartottunk egy megbeszélést, ahol összesítettük a pályán szerzett tapasztalatokat és megbeszéltük a másnapi „haditervet”.
Második edzésnap 2014. október 3.
A mai napban kezdetében annyi könnyebbség volt, hogy nem kellett annyira korán menni a csónakhoz. A csónakok a versenykikötőben, a beépített akkumulátorok töltése egy hosszabbító segítségével történik. Nem kell az akkut cipelni, szinte mindent benne hagyhatsz a csónakban és különösebben nem is őrzik. Az edzés idő 10-16 óra között volt meghatározva. Az időjárás kegyes hozzánk, egész napos napsütés, mérsékelt szél és kb. 26 fok a jellemző.A táj tényleg meseszép, szerintem itt fényképezték a 80-as évek hálószoba posztereinek nagy százalékát.
Az előző napi felállás szerint helyezkedtünk el a csónakban és az esti megbeszélés szerint Pocsai Laciékkal észak felé, a kikötőhöz közelebbi pályára mentünk, Gyuriék a távolabbi, még nem próbált pályaszakaszt ellenőrzik.
Gyuriéknak annyiból nehezebb a dolguk, hogy nekik kalkulálni kell az oda és visszaéréssel is, mert a kis motorok teljesítménye miatt legalább 1.5 – 2 óra menetidővel kell számolniuk.
A mi szakaszunkon a már megszokott 15-25 méteres átlagmélység várt és a törést megkeresve jelentkeztek is kapásokkal a halak. Mivel védett horoggal horgászunk, ezért ritkán láttuk a halat, a kapások erősségéből tudtunk következtetni a méretből, illetve a csalit sokáig el nem engedő csukákat tudtuk megnézni. Feltehetően a többi csapat is így tett, mert csónakba emelt halat mi senkinél nem láttunk.
Sajnos a pálya végét nem sikerült megnézni, mert nagyon messze van, csónakkal nekünk oda - vissza kb 2.5 – 3 óra lett volna.
Fontos megjegyezni, hogy elég sok terület – főleg kikötők, befolyók környéke, sólyapályák, omlás veszélyes helyek – vannak kivonva a versenypályából, ezeket nem lehet meghorgászni.
Igyekeztünk minél nagyobb részt átvizsgálni, megállásonként fejenként 10-15 dobással vallattuk a vizet. Többnyire 20-25 grammos fejet és plasztik csalikat használunk. Itt már kezdett kialakulni a versenyre a technika és a taktika.
A kikötőtől távolabb lévő helyeken is sikerült halakat akasztanunk, sajnos azon a részen sok más csapat is horgászott, így félő, hogy versenynapon hamarabb odaérnek és elfoglalják a jobb helyeket.
A napot egy csapatmegbeszéléssel zártuk, ahol átbeszéltük az utolsó csapatkapitányi megbeszélésen hozott szabályokat.
Ezek szerint minden hal méretét négyzetre emelik, tehát egy méter felett fogásakor az 10.000 pontot ér, ez 4 db 50 cm feletti hallal űberelhető. A másik fontos szabály, hogy a verseny végére a csapatoknak be kell érkeznie a kikötőbe, nem pedig a nálunk megszokott szabály szerint. Ez nekünk az egyik jobb helyről kb 50 perc, egy nagy motoros csónaknak kb 5-10 perc.
Estére teljesen kikristályosodott a másnap alkalmazandó technika és taktika, a csalik, hogy ki hova és mikor megy, meddig marad ott, ha fog halat, és meddig ha nem. Ezt befolyásolhatja az, hogy a gyorsabban közlekedő csónakok elfoglalják a jobbnak vélt helyeket, de van B és C terv is.
Ezekkel a gondolatokkal várjuk a holnapi napot, amikor is Fürtös Attila – Takács László és Pocsai László – Pocsai Krisztián párosok kezdik a megmérettetést a 7. csónakos pergető világbajnokságon.
Harmadik nap, első versenynap 2014. október 4.
A verseny 10.00 kor kezdődött, a 16 ország 32 csapata két felé volt osztva, A és B csapatra.
Az A csapat indult 10.00 kor a B csapat 10 perc késleltetéssel.
A Pocsai Laci és Krisztián mentek a kikötőhöz közelebb eső helyre Füri és Taki a távolabbira.
A verseny megkezdése után kb 20 perccel már rádión jelentkeztek Krisztiánék, hogy volt két megfogott haluk, de mindkettő méreten aluli. Számítottunk erre, de sejtettük, hogy ezek között ott állhatnak az 50+-os halak is. Kisvártatva Takiék is jelezték, hogy volt egy 45 cm hosszú csukájuk, ami az 50-es limitet nézve szintén kevésnek bizonyult. Az idő a partról nézve nagyon gyorsan telt, ritkán jelentkeztek a versenyzőink, akkor is csak kapásról vagy méreten aluli halakról számoltak be. Ami megnyugtató volt valamelyest – bár vigasztalni nem vigasztalt senkit -, hogy több csapat is nullán volt.
A vége felé Pocsai Laciék megpróbálkoztak sügérfogással is, a nullázás elkerülése érdekében, de akkor is csak méreten aluli csukát kellet fogni.
Mivel kb 50 perce voltak a kikötőtől, ezért hamar el kellett indulniuk vissza, de a vége előtt még rápróbáltak a pálya elejére, ahol ismét csak kapásig jutottak el.
Sajnos Füri és Taki sem fogott értékelhető halat, így a Magyar csapat 51 pontot szerzett, ezzel a 12-ig helyen zárta az első verseny napot. Rajtunk kívül még 4 csapat nem fogott értékelhető halat, köztük a tavalyi világbajnok olasz válogatott sem.
Jellemző, hogy 2 darab hallal már csapat szinten 6 -7. helyen lehetett lenni.
A következő napon induló keret a következő: Pocsai Krisztián – Pocsai László és Szegedi György – Péli Zoltán.